Vinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.xVinaora Nivo Slider 3.x

Aktuality z obce

Svoz velkoobjemového domovního odpadu


Ve dnech  30.05.2020  -  31.05.2020  bude prováděn svoz velkoobjemového domovního odpadu.

Kontejnery na velkoobjemový odpad budou přistaveny u kontejnerů na tříděný odpad na následujících místech:

v Chaloupkách
u Pošty
v Přestavlkách u hasičské zbrojnice
na Ždáni u čističky
na Skalici u trafostanice
v Lahozu u bývalého stánku

Kovový odpad odkládejte pouze vedle kontejnerů na velkoobjemový odpad.


Co nepatří do velkoobjemového odpadu:

- lednice, mrazáky, pneumatiky, kovový odpad, barvy a pod.

                    Obecní úřad Slapy

Užívání Sportovní haly při Základní a Mateřské škole Slapy, která je víceúčelovým sportovním zařízením (dále jen „sportovní hala“) , na základě Usnesení vlády č. 223/2020 Sb. o přijetí krizového opatření ze dne 30.dubna 2020 ( dále jen usnesení vlády)

Vláda s účinností od 11.5. 2020 nařídila pro užívání vnitřních prostor, mezi které patří i Sportovní hala, níže uvedené podmínky uvedené v bodě IV  usnesení vlády (dále jen „podmínky“):

 

223/2020 Sb.

USNESENÍ

VLÁDY ČESKÉ REPUBLIKY

ze dne 30. dubna 2020 č. 490

o přijetí krizového opatření

 

V návaznosti na usnesení vlády č. 194 ze dne 12. března 2020, kterým vláda v souladu s čl. 5 a 6 ústavního zákona č. 110/1998 Sb., o bezpečnosti České republiky, vyhlásila pro území České republiky z důvodu ohrožení zdraví v souvislosti s prokázáním výskytu koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ na území České republiky nouzový stav a ve smyslu § 5 písm. a) až e) a § 6 zákona č. 240/2000 Sb., o krizovém řízení a o změně některých zákonů (krizový zákon), ve znění pozdějších předpisů, pro řešení vzniklé krizové situace, rozhodla o přijetí krizových opatření, tímto ve smyslu ustanovení § 5 písm. c) a e) a § 6 odst. 1 písm. b) krizového zákona.

 

Vláda s účinností ode dne 11. května 2020 od 00:00 hod.

IV. nařizuje

a) pro hromadné akce ve venkovních i vnitřních prostorách s účastí nejvýše ve stejný čas 100 osob, aby byla dodržována následující pravidla:

- je zachováván odstup mezi osobami nejméně 2 metry, s výjimkou členů domácnosti,

- je k dispozici nádoba s dezinfekčním prostředkem na dezinfekci rukou;

b) pro organizovaný trénink sportovců na venkovním i vnitřním sportovišti, aby byla dodržována následující pravidla:

- na sportovišti se nachází ve stejném čase nejvýše 100 osob,

- vzdálenost mezi sportovci a ostatními osobami bude zachovávána nejméně 2 metry,

- sportovci v době tréninku nebo zápasu nejsou povinni nosit ochranný prostředek dýchacích cest (nos, ústa), který brání šíření kapének,

- na sportovišti bude k dispozici nádoba s dezinfekčním prostředkem na dezinfekci rukou,

- nejsou využívány související vnitřní prostory sportoviště, zejména společné šatny, umývárny, sprchy a podobná zařízení, s výjimkou používání záchodů za podmínek, že je nastaven režim tak, aby se ve vnitřních prostorech nepotkávalo vícero osob; v těchto případech je však třeba zabezpečit provádění zvýšených hygienických opatření, zejména dezinfekce rukou, ale také míst, kterých se běžně dotýkají ruce,

- po skončení tréninku bude prováděna pravidelná dezinfekce všech použitých tréninkových pomůcek;

Všichni uživatelé sportovní haly jsou povinni užívat sportovní halu pouze při jejich dodržování. Všechny osoby využívající sportovní halu za výše uvedených podmínek ji užívají na vlastní odpovědnost a nebezpečí. Provádění dezinfekci podle podmínek zajišťuje uživatel na své náklady a odpovědnost s tím že lze použít i prostředky, které budou ve sportovní hale k dispozici. Za dodržování podmínek odpovídají uživatelé.

V případě, že bude na základě kontroly provedené zástupcem obce zjištěno porušování podmínek užívaní sportovní haly, je obec oprávněna sportovní činnost uživatele bez náhrady ukončit a při opakovaném porušení podmínek užívání haly až do odvolání zakázat.

Podmínky pro užívání Sportovní haly jsou obcí blíže vykládány a jejich dodržování bude vyžadováno takto :

  1. na sportovišti se nachází ve stejném čase nejvýše 100 osob,

Počet sportovců nesmí překročit kapacitní možnosti sportovní haly

  1. vzdálenost mezi sportovci a ostatními osobami bude zachovávána nejméně 2 metry,

Dodržování vzdálenosti mezi sportovci a ostatními osobami platí pro všechny druhy sportovních činností

  1. sportovci v době tréninku nebo zápasu nejsou povinni nosit ochranný prostředek dýchacích cest (nos, ústa), který brání šíření kapének,

Uživatelé jsou povinni k nošení roušek ve všech ostatních přístupných společných prostorách sportovní haly ( vstupní chodba, nářaďovna) a ve všech venkovních prostorách ZŠ s MŠ Slapy

  1. na sportovišti bude k dispozici nádoba s dezinfekčním prostředkem na dezinfekci rukou,

Nádoby s dezinfekčním prostředkem na dezinfekci rukou budou umístěny ve vstupní chodbě a na záchodech.

  1. nejsou využívány související vnitřní prostory sportoviště, zejména společné šatny, umývárny, sprchy a podobná zařízení, s výjimkou používání záchodů za podmínek, že je nastaven režim tak, aby se ve vnitřních prostorech nepotkávalo vícero osob; v těchto případech je však třeba zabezpečit provádění zvýšených hygienických opatření, zejména dezinfekce rukou, ale také míst, kterých se běžně dotýkají ruce,

Uživatelé mají zakázán přístup do prostor ve kterých se nacházejí společné šatny a to včetně přístupové chodby a schodiště.

  1. po skončení tréninku bude prováděna pravidelná dezinfekce všech použitých tréninkových pomůcek;

Uživatelé jsou povinni zajistit si v dostatečném množství vlastní dezinfekci a další prostředky k dezinfekci všech použitých tréninkových pomůcek a nářadí. V případech, kdy dochází k bezprostředními kontaktu rukou, nebo jiných částí těla, které nejsou chráněny, s podlahou nebo jiným povrchem ve Sportovní hale, je uživatel povinen provést dezinfekci podlahy a všech povrchů u kterých došlo ke kontaktu.

Obec uživatelům dále doporučuje tato další opatření k zabránění a

omezení šíření koronaviru /označovaný jako SARS CoV-2/ a k ochraně zdraví :

  1. před zahájením sportovní činnosti ověřit změřením tělesné teploty zdravotní stav účastníků a účastníkům, u kterých se vyskytují příznaky onemocnění COVID – 19 a nebo mají zvýšenou tělesnou teplotu, neumožnit účast na sportovní činnosti; v případě dětí a mládeže u kterých se vyskytnou příznaky onemocnění COVID – 19 a nebo zvýšená tělesná teplota neprodleně informovat rodiče

  2. po příchodu do sportovní haly zajistit provedení dezinfekce rukou u všech účastníků

  3. v případě osobního kontaktu účastníků provádět opakovaně v průběhu sportovní činnosti dezinfekci rukou

  4. v případě účastníků, dětí a mládeže, vyžádat od zákonného zástupce souhlas s účastí a potvrzením o tom, že u účastníka se nevyskytly příznaky onemocnění COVID – 19 a to nejméně v době 14 dní přecházejících konání sportovní činnosti

  5. maximální počet účastníků ve skupině omezit na 15 osob

  6. nepřipustit ke sportovní činnosti účast osob s rizikovými faktory

  7. v případě, že pro sportovní činnost žáků ZŠ a MŠ Slapy v rámci školní výuky budou příslušnými nadřízenými orgány stanoveny další podmínky pro užívání sportovní haly, platí pro ně povinnost dodržovat i tyto podmínky

  8. mezi jednotlivými skupinami účastníků udržovat hodinové pauzy

  9. zajistit dostatečné větrání prostor Sportovní haly

Všichni účastníci jsou povinni kromě těchto podmínek dodržovat Provozní řád Sportovní haly. V případě kolize těchto podmínek a Provozního řádu platí, po dobu mimořádných opatření, tyto podmínky.

Tyto podmínky jsou účinné od 11.5.2020

Za obec Slapy

Ing. František Neužil

starosta

Dne 5.5. byl nalezen svazek klíčů, jsou uloženy na obecním úřadě.

PŘEHLED ZMĚN V SOCIÁLNÍ OBLASTI A U OSVČ V DOBĚ KORONAVIRU

MĚSTSKÝ ÚŘAD ČERNOŠICE

S účinností od 16. března jsou omezeny úřední hodiny pro veřejnost na středu od 13 do 16 hodin, pouze po předchozím telefonickém objednání. V ostatních dnech a časech bude úřad pro veřejnost uzavřen. Žádáme občany, aby úřad navštívili jen v naléhavých a neodkladných záležitostech a přednostně využili telefonický či emailový kontakt. Pro poradenství v sociální oblasti, vyřízení parkovacích průkazů apod. využijte níže uvedené kontakty:
Odbor sociálních věcí, zdravotnictví a školství
Oddělení sociální pomoci
Podskalská 19
120 00 Praha 2
Tel: 221 982 123
E-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

ÚŘAD PRÁCE
Budova pracoviště je uzavřena, fyzický kontakt bez předchozí domluvy není možný, před vchodem jsou k dispozici kontaktní čísla telefonů, formuláře i informace k dalšímu postupu. ÚP přijímá žádosti osobně do schránky před vchodem na ÚP, písemně, elektronicky (není nutný elektronický podpis) e-mailem nebo datovou schránkou. Vždy uvádějte své kontaktní údaje, aby se s Vámi příslušnýpracovník mohl spojit a dohodl další postup.
KONTAKTY
Kontaktní pracoviště pro Prahu – západ
Dobrovského 1278/25
170 00 Praha 7
Telefonní ústředna: +420 950 152 111
Elektronická podatelna: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.


DÁVKY POMOCI V HMOTNÉ NOUZI

  •  MIMOŘÁDNÁ OKAMŽITÁ POMOC (MOP) – dávku lze poskytnout v mimořádných případech, kdy výpadek příjmů a nedostatečné finanční prostředky ohrožují žadatele na zdraví, jsou následkem živelné či jiné pohromy, nedostačují na pořízení či opravu nezbytných předmětů k dlouhodobému využití, apod.
    Žadatel musí na ÚP doložit žádost a povinné přílohy (https://www.mpsv.cz/web/cz/formulare)-
  • PŘÍSPĚVEK NA ŽIVOBYTÍ – podmínky zůstávají stejné, komunikujte bezkontaktně
  • DOPLATEK NA BYDLENÍ – podmínky zůstávají stejné, komunikujte bezkontaktně


DÁVKY STÁTNÍ SOCIÁLNÍ PODPORY

  • RODIČOVSKÝ PŘÍSPĚVĚK – podmínky zůstávají stejné, informace lze získat na telefonním čísle +420 950 152 343
  • PŘÍSPĚVEK NA BYDLENÍ, PŘÍDAVEK NA DÍTĚ – Vláda připravila přechodnou změnu zákona:
    pokud jste příjemce uvedených dávek, nemusíte dokládat a nepředložíte-li Úřadu práce ČR příjmy nebo uhrazené náklady na bydlení za předchozí kalendářní čtvrtletí (leden, únor,březen), poskytnou se Vám tyto dávky ve stejné výši i za následující kalendářní čtvrtletí (duben,květen, červen) automaticky. Doložit potřebné skutečnosti (příjem, uhrazené náklady na bydlení apod.) u výše uvedených dávek je možné (lze „na dálku“). Pokud Úřadu práce ČR nějakou skutečnost doložíte později (např. se Vám snížil příjem nebo zvýšily náklady na bydlení v prvním čtvrtletí 2020), upraví Úřad práce ČR výši dávky v měsíci, kdy se o ní dozvěděl.
    Navržené mimořádné opatření nijak nemění možnost o tyto dávky požádat v případě, že jste některou z dávek v březnu letošního roku nepobírali – ale je nutné doložit potřebné skutečnosti (příjem, uhrazené náklady na bydlení apod.)
  • PORODNÉ, POHŘEBNÉ – podmínky zůstávají stejné, komunikujte bezkontaktně


ZAMĚSTNANOST – aktuální informace zde (https://www.mpsv.cz/web/cz/zamestnanci-info)

  • Žádost o prostředkování zaměstnání a žádost o podporu v nezaměstnanosti lze podat písemně poštou, či e-mailem na kontaktní pracoviště v místě trvalého pobytu žadatele. Uvádějte svoje kontaktní údaje – zaměstnanci ÚP se s Vámi spojí.


SENIOŘI
Vláda vydala doporučení pro občany nad 70 let, aby nevycházeli ze svých domovů. Pokud je to nezbytně nutné, zahalte si ústa a nos rouškou, noste rukavice, nezdržujte se v blízkosti dalších občanů. Pokud to Vaše situace dovolí, požádejte o pomoc s donáškou potravin, léků či obědů Vaše příbuzné a známé. Pokud tuto možnost nemáte, kontaktujte starostu Vaší obce či sociální odbor města. Pro seniory nad 65 let je vyhrazená doba nákupu v obchodech s potravinami mezi 08:00 – 10:00, v malých obchodech toto omezení neplatí.
Během nouzového stavu senioři nebudou muset pro důchod na poštu osobně. Dočasně bude možné vyzvedávat důchody na základě plné moci. Česká správa sociálního zabezpečení po dohodě s MPSV a Českou poštou umožní, aby po dobu vyhlášení nouzového stavu měli poživatelé důchodu možnost
požádat o převzetí důchodu své příbuzné nebo jiné důvěryhodné osoby. Další informace a formulář plné moci ZDE.

OŠETŘOVNÉ
Pravidla pro ošetřovné se od března po celou dobu platnosti mimořádných opatření přijatých v souvislosti s COVID-19 mění. Nově mají rodiče nárok na ošetřovné po celou dobu uzavření školských a dalších dětských zařízení, ale i některých sociálních služeb pro hendikepované.

Nárok na ošetřovné mají rodiče dětí mladších 13 let a bude vypláceno i při péči o starší hendikepované děti navštěvující školu. Stejně tak ho dostanou i lidé, kteří z důvodu uzavření zařízení některých sociálních služeb (denní stacionáře apod.) pečují o staršího hendikepovaného, který s nimi žije ve společné domácnosti.
Dva pečující se nyní můžou o péči střídat dle potřeby vícekrát a neomezeně. Znamená to, že např. oba rodiče se můžou střídat v tom, kdo bude chodit do práce a kdo zůstane doma s dětmi nebo hendikepovaným.
Ošetřovné bude vypláceno zpětně k datu přijetí mimořádných opatření. Ve chvíli, kdy tato mimořádná situace pomine, budou opět platit původní pravidla.


Podmínky pro poskytování ošetřovného

  • Ošetřovné se zaměstnancům poskytuje na celou dobu platnosti mimořádného opatření o uzavření školních a dětských zařízení a některých sociálních služeb pro hendikepované.
  • Ošetřovné se bude vyplácet i v případě, že o uzavření zařízení z důvodu epidemie rozhodl sám zřizovatel.
  • Ošetřovné náleží rodičům s dětmi do 13 let. Posledním dnem, kdy může vzniknout nárok, je předcházející den před 13. narozeninami.
  • Pokud se rodiče starají o hendikepované dítě, neplatí žádná věková hranice.
  • Ošetřovné získají i lidé, kteří se z důvodu uzavření zařízení sociálních služeb (denní stacionáře apod.) starají o hendikepovanou osobu (alespoň I. stupeň závislosti), se kterou žijí ve společné domácnosti. Věkové omezení stanoveno není.
  • Pečující se můžou při péči o dítě nebo hendikepovanou osobu střídat vícekrát bez omezení.

Sledujte webové stránky České správy sociálního zabezpečení (https://www.cssz.cz/web/cz/aktualni-informace-k-osetrovnemuinformace-k-osetrovnemuinformace-k-osetrovnemuinformace-k-osetrovnemu), kde najdete aktuální informace k ošetřovnému.

Kontakt:
Okresní správa sociálního zabezpečení Praha – západ
Sokolovská 225
190 00 Praha
Telefonní ústředna: +420 284 005 111
Elektronická podatelna: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.

INFORMACE PRO OSOBY SAMOSTATNĚ VÝDĚLEČNĚ ČINNÉ (OSVČ)
Sledujte web MPO ( https://www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/podrobnejsi-rozcestnik-v-kontextu-s-koronavirem--253458/rozcestnik-v-kontextu-s-koronavirem--253458/rozcestnik-v-kontextu-s-koronavirem--253458/) – naleznete zde aktuální informace


OŠETŘOVNÉ
Žádost o ošetřovné se od 01.04.2020 podává prostřednictvím formuláře Ministerstva průmyslu a obchodu (https://www.mpo.cz/cz/podnikani/zivnostenske-podnikani/osetrovne-pro-osvc---vyzva-i--253750/253750/253750/). Sledujte web Ministerstva průmyslu a obchodu, případně kontaktujte pracovníky obecního živnostenského úřadu.


Městský úřad Černošice - Odbor živnostenský úřad
Podskalská 1290/19
120 00 Praha 2
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
telefon: 221 982 192

 

ODPUŠTĚNÍ SOCIÁLNÍHO A ZDRAVOTNÍHO POJIŠTĚNÍ
OSVČ od března do srpna nebudou muset platit předepsané zálohy a v ročním vyúčtování se jim tak sníží celkové pojistné o částku odpovídající minimálním zálohám na důchodové pojištění za půl roku. Tato částka se živnostníkům zcela promine. Pro více informací sledujte web MPSV.


PODÁNÍ PŘEHLEDU ZA ROK 2019
Přehled o příjmech a výdajích za rok 2019 mohou OSVČ podat bez sankcí až do 3. 8. 2020. Pokud OSVČ zároveň k tomuto datu uhradí i doplatek pojistného, bude mu prominuto penále, které by jinak musel platit za opožděnou platbu.


Detailní informace o placení záloh na pojistné OSVČ v roce 2020 a podání přehledu OSVČ za rok 2019
na webu ČSSZ. (https://www.cssz.cz)


BEZÚROČNÉ PŮJČKY, LIBERAČNÍ BALÍČKY, APOD. – viz web https://www.mpo.cz

Aktuální informace sledujte na webu MPO, situace se mění každý den, aktualizují se současná opatření či přibývají další formy pomoci pro OSVČ.

Vzduch voda

Poslední komentáře

  • Helena Fedievová přezdívaná Vltavěnka

    Jezdila jsem do Slap k babičce a v létě jsme často byli na Ždáni. Vltavěnku si pamatuji když vybírala ...

    Číst dále...

     
  • Helena Fedievová přezdívaná Vltavěnka

    krásná vzpominka na mladi, ja jezsil na Zdan cca od 64roku a csto jsme ji tam vidavali

    Číst dále...

     
  • Na kole ze Slap do údolí Kocáby

    Děkuji za zajímavý tip na výlet. Není to pro cyklisty typu Třeboňsko. Jeli jsme z Nového Knína ...

    Číst dále...

Poslední inzeráty


Warning: is_file(): open_basedir restriction in effect. File(/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/newhttps:/slapynadvltavou.cz/media/juloalib/js/jquery.min.js) is not within the allowed path(s): (/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/new:/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/_include:/tmp/uploads:/www/sqluploads:/global/applications/tools) in /mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/new/libraries/src/Filesystem/File.php on line 652

Warning: is_file(): open_basedir restriction in effect. File(/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/newhttps:/slapynadvltavou.cz/media/juloalib/js/fullnoconflict.js) is not within the allowed path(s): (/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/new:/mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/_include:/tmp/uploads:/www/sqluploads:/global/applications/tools) in /mnt/data/accounts/s/slapy/data/www/slapy/new/libraries/src/Filesystem/File.php on line 652