|
|
Slapy
|
Obec Slapy (dále jen obec) vznikla jako územní samosprávná jednotka v souladu s § 1 zákona číslo 367/1990 Sb. v platném znění. Podle současného platného právního předpisu (zákon č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů) je obec základním územním samosprávným společenstvím občanů - tvoří územní celek, který je vymezen hranicí území obce.
Je veřejnoprávní korporací, má vlastní majetek a vystupuje v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývajících, pečuje o všestranný rozvoj svého území a o potřeby svých občanů. Při plnění svých úkolů chrání též veřejný zájem, vyjádřený v zákonech a jiných právních předpisech. Je tedy právnickou osobou ve smyslu § 18 odst. 2 písmeno c) zákona č. 40/1964 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů, a to právnickou osobou s plnou právní subjektivitou.
Posláním obce je zajištění veřejné správy na svém území, případně výkon státní správy v územním obvodu a za podmínek stanovených zákony (viz zejména hlava sedmá Ústavy ČR, § 14 a § 21 zákona o obcích a organizační řád obecního úřadu).
Obec spravuje své záležitosti v samostatné působnosti. Přitom se řídí zákony a právními předpisy (obecně závaznými vyhláškami) vydanými na základě příslušných zákonů. Obec vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony v přenesené působnosti. Přitom se řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákonů, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
|
Telefon:
WWW:
E-mail:
ID datové schránky:
IČO:
Bankovní spojení:
Úřední hodiny:
Po
|
7.15 - 12.30 a 13.30 - 16.30
|
Út
|
7.15 - 14.30
|
- po telefonické domluvě
|
St
|
7.15 - 12.30 a 13.30 - 16.30
|
Čt
|
7.15 - 14.30
|
- po telefonické domluvě
|
Pá
|
7.15 - 13.00
|
- po telefonické domluvě
|
Adresa:
Obecní úřad Slapy
Slapy 72
252 08 Slapy nad Vltavou
Kontakty
|
Telefon:
WWW:
E-mail:
ID datové schránky:
IČO:
Kontakty
Ing. František Neužil, starosta
JUDr.Miloslav Janda, místostarosta
František Vosmík, člen finančního výboru
Jitka Sluková, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
František Domes, předseda finančního výboru
Ing. Hana Hušbauerová, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Jiří Sušanka, předseda výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Jiří Pešek, člen kontrolního výboru
Ing. Antonín Buriánek, předseda kontrolního výboru
Ing. Tomáš Rosenberg, člen finančního výboru
Jana Dušková, člen kontrolního výboru
Finanční výbor:
František Domes, předseda finančního výboru
František Vosmík, člen finančního výboru
Ing. Tomáš Rosenberg, člen finančního výboru
Kontrolní výbor:
Ing. Antonín Buriánek, předseda kontrolního výboru
Jiří Pešek, člen kontrolního výboru
Jana Dušková, člen kontrolního výboru
Výbor pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Jiří Sušanka, předseda výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Jitka Sluková, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Ing. Hana Hušbauerová, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Ing. Jana Lutonská, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
Pavel Hynek, člen výboru pro kulturu, sport a občanské záležitosti
|
Seznam všech rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou jakkoli pravidelně navázány na rozpočet povinného subjektu
Jednotka sboru dobrovolných hasičů
Základní škola a mateřská škola Slapy
Adresa:
Slapy 50
252 08 Slapy nad Vltavou
IČO:
71006656
REDIZO:
600053431
IZO ZŠ:
000241652
ID datové schránky:
kvmmhiz
Kontakty
Ředitelka školy Mgr. Renata Hacaperková - reditel@zsamsslapy.cz
Mobil Základní škola: + 420 607 214 350
Základní škola: + 420 222 352 14
Adresa internetové stránky
|
|
Obecní úřad Slapy
Slapy 72
252 08 Slapy nad Vltavou
|
Obecní úřad Slapy
Slapy 72
252 08 Slapy nad Vltavou
|
Po
|
7.15 - 12.30 a 13.30 - 16.30
|
Út
|
7.15 - 14.30
|
- po telefonické domluvě
|
St
|
7.15 - 12.30 a 13.30 - 16.30
|
Čt
|
7.15 - 14.30
|
- po telefonické domluvě
|
Pá
|
7.15 - 13.00
|
- po telefonické domluvě
|
|
pevná linka: 257 750 322
|
-
|
|
|
|
hrfbxt6
|
|
|
00241652
|
CZ00241652
|
(koncepční, strategické a programové povahy)
Územní plán:
je uveden pod položkou v menu "Obecní úřad" - "Územní plán" ->
zde
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uzemni-plan)
Koncepce hospodářského, kulturního, společenského a sportovního života v obci:
Program rozvoje obce:
zde
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy?category_id=144)
Vyhlášky a nařízení obce:
jsou uvedeny na
úřední desce
v "Odvětví" - "Obecní vyhlášky"
:
aktuální
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy/113-5-obecni-vyhlasky)
archiv
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy/113-5-obecni-vyhlasky/archive)
Usnesení zastupitelstva:
jsou uvedeny pod položkou v menu "Obecní úřad" - "Úřední deska" - "Zápisy ze zastupitelstva" ->
zde
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy-2)
Organizační a podpisový řád:
Požární řád obce:
Informační systém:
Další údaje k informačnímu systému obce Slapy jsou uvedeny v bodě 21.
tohoto dokumentu.
|
Rozpočtový výhled
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2024
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2023
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2022
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2021
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2020
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2019
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2018
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2017
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2016
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2015
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2014
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2013
Rozpočet, rozpočtová opatření a závěrečný účet pro rok 2012
|
|
|
Místo a způsob, jak získat příslušné informace
Informací se pro účely tohoto zákona rozumí jakýkoliv obsah nebo jeho část v jakékoliv podobě, zaznamenaný na jakémkoliv nosiči, zejména obsah písemného záznamu na listině, záznamu uloženého v elektronické podobě nebo záznamu zvukového, obrazového nebo audiovizuálního (§ 3, odst. 3) zákona).
Informací podle tohoto zákona není počítačový program (§ 3, odst. 4) zákona).
Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací (§ 2, odst. 4) zákona).
Informace poskytuje obec v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb. Ve znění pozdějších předpisů na základě žádosti nebo zveřejněním (§ 4, odst. 1) zákona.
Obec Slapy zveřejňuje informace následujícími způsoby:
na úřední desce v obci, která je umístěna u obchodu Na sklepích čp. 64, PSČ 252 08 Slapy nad Vltavou
na internetové úřední desce v rámci www stránek obce na adrese: zde
(https://www.slapynadvltavou.cz/ou-slapy/uredni-deska-ou-slapy)
Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně.
Písemně na adresu obecního úřadu, uvedenou na titulní stránce webu.
Žádost je možné podat i elektronickou poštou na e-mail info@obecbus.cz
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta nebo ji nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně (§ 13, odst. 2) zákona).
Obec Slapy zveřejňuje v sídle obecního úřadu a na webových stránkách s možností pořízení kopií tyto informace (§ 5 zákona):
důvod a způsob založení povinného subjektu včetně podmínek a principů, za kterých provozuje svoji činnost
popis své organzační struktury, místo a způsob, jak získat příslušné informace, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob
místo, lhůtu a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu o právech a povinnostech osob, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a označení příslušného formuláře a způsob a místo, kde lze takový formulář získat
postup, který musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i jiných dožádání občanů a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat
přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt zejména jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva občanů ve vztahu k povinnému subjektu, a to včetně informace, kde a kdy jsou tyto předpisy poskytnuty k nahlédnutí (ve smyslu § 5, odst. 4) zákona je možný odkaz na místo, kde jsou tyto informace již zveřejněny)
sazebník úhrad za poskytování informací
výroční zprávu za předcházející kalendářní rok o své činnosti v oblasti poskytování informací (§ 18 zákona)
výhradní licence poskytnut podle § 14a odst. 4 zákona)
usnesení nadřízeného orgánu o výši úhrad vydaná podle § 16a, odst. 7 zákona)
adresu elektronické podatelny.
V souladu s povinností dle § 5, odst. 2) zákona obec ve svém sídle v úředních dnech a hodinách zpřístupňuje:
právní předpisy, vydávané v rámci své působnosti
seznamy hlavních dokumentů, zejména koncepční, strategické a programové povahy, které mohou být poskytnuty podle tohoto zákona včetně případných návrhů licenčních smluv a to tak, aby do nich mohl každý nahlédnout a pořídit si opis, výpis nebo kopii.
Poskytne-li obec informaci na žádost, zveřejní ji do 15-ti dnů včetně své odpovědi na svých webových stránkách. Jedná-li se o mimořádně rozsáhlou informaci, zveřejní její obsah.
Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, obec co nejdříve, nejpozději však do 7 dnů, místo poskytnutí informace sdělí žadateli údaje, umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, obec mu ji poskytne.
Obec je povinna poskytnout informace v rámci tohoto zákona, vztahující se k její samostatné i přenesené působnosti, s výjimkou těch, jejichž zveřejnění vylučuje zákon:
utajované skutečnosti ve smyslu zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných informací
obchodní tajemství dle zák. č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník
skutečnosti, týkající se ochrany důvěrnosti majetkových poměrů, získaných na základě zákona o daních, poplatcích, penzijním, zdravotním pojištění nebo sociálním zabezpečení (§ 10 zákona)
zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů ve znění souvisejících předpisů a pozdějších znění
informaci, vzniklou bez použití veřejných prostředků, která byla předána osobou, jíž takovouto povinnost zákon neukládá, pokud nesdělila, že s poskytnutím informace souhlasí (§ 11, odst. 2), písm. a) zákona)
byla by tím porušena ochrana práv třetích osob k předmětu práva autorského (§ 11, odst. 2, písm. c) zákona)
jedná se o informaci, která je předmětem ochrany práva autorského (§ 11, odst. 5) zákona)
informace, které obec získala od třetí osoby a vztahuje se na ně povinnost mlčenlivosti (§ 11, odst. 3 zákona)
Obec dále v souladu s § 11, odst. 4) zákona) neposkytne informace o:
Probíhajícím trestním řízení
Rozhodovací činnosti soudů, s výjimkou pravomocných rozsudků
Plnění úkolů zpravodajských služeb
Přípravě, průběhu a projednávání výsledků kontrol v orgánech Nejvyššího kontrolního úřadu
Činnosti příslušné organizační složky Ministerstva financí dle zvláštního předpisu.
Obec Slapy může v souladu s § 11, odst. 1) zákona) omezit poskytnutí informace, pokud se vztahuje výlučně k vnitřním pokynům a personálním předpisům obce nebo jde o novou informaci, která vznikla při přípravě rozhodnutí obce (to platí jen do doby, kdy se příprava ukončí rozhodnutím).
Další informace k tomuto zákonu naleznete zde
(http://www.otevrete.cz) |
Místo a způsob, kde lze podat žádost či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání anebo
obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob.
Místo a způsob, kde lze podat žádosti či stížnost, předložit návrh, podnět či jiné dožádání, anebo obdržet rozhodnutí o právech a povinnostech osob.
Obec Slapy poskytne informaci žadateli na základě žádosti nebo zveřejněním.
Žádost o informaci ve smyslu tohoto zákona lze podat ústně nebo písemně (§ 13, odst. 1 zákona)
Osobně na adrese obecního úřadu v úředních dnech a hodinách.
Písemně na adresu: Obecní úřad Slapy, Slapy 72, PSČ 252 08
Telefonicky na telefon: 257 750 322
Písemnou žádostí o informaci je i žádost podaná elektronickou poštou na oficiální elektronickou adresu obce:
E-mail: podatelna@slapynadvltavou.cz
Prostřednictvím datové schránky: hrfbxt6
Na ústní žádost poskytne obecní úřad v jednoduchých záležitostech ústní informaci. Ústně podaná žádost však nemůže být podkladem pro vydání rozhodnutí ve správním řízení.
Není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta, nebo ji žadatel nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně (§ 13, odst. 2 zákona). Žádost je podána dnem, kdy ji obec obdržela.
K žádosti není třeba žádný formulář, je možné ji napsat volnou formou, avšak z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé:
komu je určena
že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona
u fyzických osob kdo ji podává (jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště)
u právnických osob název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla
adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Neobsahuje-li žádost výše uvedené náležitosti, není žádostí ve smyslu tohoto zákona (§ 14, odst. 4 zákona).
Písemná žádost
musí být srozumitelná
musí z ní být zřejmé, jaká informace je požadována
nesmí být formulována příliš obecně.
Pokud brání nedostatek údajů o žadateli postupu vyřízení žádostí o informaci podle tohoto zákona, vyzve obec žadatele ve lhůtě do 7 kalendářních dnů od podání žádosti, aby žádost doplnil a upozorní jej, že nevyhoví-li této výzvě do 30 dnů ode dne doručení výzvy, žádost odloží.
Stejně obec postupuje v případě, že je žádost nesrozumitelná (§ 14, odst. 5, písm. b a c zákona). Neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů ode dne doručení výzvy, rozhodne obec o odmítnutí žádosti.
V případě, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do 7 dnů ode dne doručení žádosti žadateli (§ 14, odst. 5, písm. c) zákona)
Obec poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění. O postupu při poskytování informace se pořídí záznam (§ 14, odst. 6 zákona).
Lhůtu pro poskytnutí informace může obec prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní (§ 14, odst. 7 zákona). Závažnými důvody jsou:
vyhledání a sběr požadovaných informací v jiných úřadovnách, které jsou oddělené od úřadovny vyřizující žádost
vyhledání a sběr objemného množství oddělených a odlišných informací požadovaných v jedné žádosti
konzultace s jiným povinným subjektem nebo mezi dvěma nebo více složkami povinného subjektu
Žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace.
Pokud obec žádosti, byť i jen zčásti, nevyhoví, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádostí Rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží (§ 15, odst. 1 zákona). Rozhodnutí bude obsahovat všechny náležitosti s přesným odůvodněním, proč informaci odepřel.
Pokud nebylo žádosti vyhověno z důvodů ochrany obchodního tajemství nebo ochrany práv třetích osob k předmětu práva autorského, bude v odůvodnění rozhodnutí uvedeno, kdo vykonává právo k tomuto obchodnímu tajemství nebo kdo vykonává majetková práva k tomuto předmětu ochrany práva autorského, je-li tato osoba obci známa (§ 15, odst. 2) zákona).
Pokud žádost o poskytnutí informace směřuje k poskytnutí zveřejněné informace, může obec co nejdříve, nejpozději však do 7 dnů, místo poskytnutí informace sdělit žadateli údaje, umožňující vyhledání a získání zveřejněné informace. Pokud žadatel trvá na přímém poskytnutí zveřejněné informace, obec mu ji poskytne (§ 6, odst. 2) zákona)
Nesouhlasí-li žadatel s Rozhodnutím o odepření informace, může do 15 dnů podat na adresu obecního úřadu odvolání. O odvolání rozhodne nadřízený orgán.
Pokud obecní úřad v zákonné lhůtě nic neučiní, může žadatel do 15 dnů podat na adresu obecního úřadu stížnost.
Povinnost poskytovat informace se netýká dotazů na názory, budoucí rozhodnutí a vytváření nových informací (§ 2, odst. 4) zákona).
Přehled lhůt podle zákona č. 106/1999 Sb. Ve znění pozdějších předpisů:
Poskytnutí informace na základě žádosti, obsahující veškeré náležitosti
|
Do 15 dnů od přijetí žádostí
|
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti
|
Do 15 dnů od přijetí žádosti
|
Odkázání na zveřejněnou informaci
|
Do 7 dnů
|
Výzva žadateli k doplnění neúplné žádosti
|
Do 7 dnů od přijetí žádosti
Pokud žadatel nevyhoví výzvě k doplnění žádosti do 30 dnů ode dne jejího doručení, bude žádost odložena.
|
Výzva žadateli k upřesnění žádosti
|
Do 7 dnů od přijetí žádosti
Pokud žadatel neupřesní na základě výzvy žádost ve lhůtě do 30 dnů od doručení výzvy, bude žádost odmítnuta
|
Odložení žádosti, která se nevztahuje k působnosti obce
|
Do 7 dnů
|
Prodloužení lhůty ze závažných důvodů ze strany obce
|
O 10 dnů
|
Podání odvolání
|
Do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
|
Předložení odvolání nadřízenému orgánu
|
Do 15 dnů ode dne doručení odvolání
|
Podání stížnosti
|
Do 30 dnů ode dne doručení sdělení nebo po uplynutí lhůty pro poskytnutí informace
|
Předložení stížnosti nadřízenému orgánu
|
Do 7 dnů ode dne přijetí stížnosti
|
Rozhodnutí o stížnosti
|
Do 15 dnů od předložení
|
|
Místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutím povinného subjektu
o právech a povinnostech osob, a to včetně výslovného uvedení požadavků, které jsou v této
souvislosti kladeny na toho, kdo opravný prostředek podává. Označení příslušného formuláře a
způsob a místo, kde lze takový formulář získat, pokud existuje.
Odvolání je opravným prostředkem proti rozhodnutí vydaném ve správním řízení vedeném podle zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
Odvolání je opravným prostředkem též proti rozhodnutí obce jako povinného subjektu, o odmítnutí žádosti o poskytnutí informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.
Odvolání lze podat psané volnou formou. Obec k této věci nepožaduje ani neposkytuje žádný formulář. Odvolání je třeba poslat na adresu obecního úřadu Obecní úřad Slapy, Slapy 72, PSČ 252 08 doporučeným dopisem.
Odvolání (§ 16, odst. 1, 2 a 3 zákona č. 106/1999 Sb. Ve znění):
Proti rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti lze podat odvolání
Obec předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání.
Nadřízený orgán rozhodne o odvolání do 15 dnů ode dne předložení odvolání obcí. Lhůta pro rozhodnutí o rozkladu je 15 pracovních dnů ode dne doručení rozkladu obci. Lhůtu nelze prodloužit.
Při soudním přezkumu rozhodnutí o odvolání na základě žaloby podle zvláštního právního předpisu soud přezkoumá, zda jsou dány důvody pro odmítnutí žádosti. Nejsou-li žádné důvody pro odmítnutí žádosti, soud zruší rozhodnutí o odvolání a rozhodnutí obce o odmítnutí žádosti a obci nařídí požadované informace poskytnout (§ 16, odst. 4) zákona).
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (§ 16a zákona)
Stížnost na postup při vyřizování žádosti o informace (dále jen „stížnost“) může podat žadatel:
který nesouhlasí s vyřízením žádosti odkazem na již zveřejněnou informaci, trvá na přímém poskytnutí informace a obec mu ji neposkytla
kterému po uplynutí lhůty 15 dnů, případně prodloužené lhůty 15 + 10 dnů nebyla poskytnuta informace, předložena konečná licenční nabídka a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti
kterému byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí
který nesouhlasí s výší úhrady za poskytnutí informace
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Je-li stížnost podána ústně a nelze-li ji ihned vyřídit, sepíše o ní obec písemný záznam (§ 16, odst.2) zákona).
Stížnost se podává u obce a to do 30 dnů ode dne:
doručení sdělení o již zveřejněné informaci
doručení sdělení, že požadované informace se nevztahují k působnosti obce (odložení žádosti)
oznámení o výši úhrady za informace před jejich poskytnutím
uplynutí lhůty pro poskytnutí informace (15 dnů ode dne přijetí žádosti nebo ode dne jejího doplnění), případně prodloužení lhůty o 10 dní ze závažných důvodů.
O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán (§ 16, odst. 4) zákona).
Obec předloží stížnost> spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla, pokud v této lhůtě stížnosti sám zcela nevyhoví tím, že poskytne požadovanou informaci nebo konečnou licenční nabídku, nebo vydá rozhodnutí o odmítnutí žádosti.
Nadřízený orgán při rozhodování o stížnosti postupuje podle § 16, odst. 6) zákona) a rozhodne do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
|
Seznam používaných formulářů s jejich označením a popisem, způsob a místo, kde lze formuláře získat
Formuláře pro řešení místních životních situací v obci Slapy, pokud jsou vytvořeny a zapotřebí, obdržíte v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a hodinách, které jsou uvedeny v kontaktních údajích.
Pokud má obecní úřad formulář k dispozici, může ho občanovi poslat na základě žádosti poštou nebo elektronickou poštou.
Formuláře, potřebné pro řešení obecných životních situací hledejte především na stránkách Ministerstva vnitra ČR www.mvcr.cz a na portálu www.portal.gov.cz
Další formuláře jsou zveřejněny na různých adresách na internetu. Např.:
a mnoho dalších.
|
Popisy postupů, které musí povinný subjekt dodržovat při vyřizování všech žádostí, návrhů i
jiných dožádání občanů, a to včetně příslušných lhůt, které je třeba dodržovat.
Místní životní situace jsou řešeny především obecními vyhláškami a zprávami pro občany, zveřejněnými a úřední desce v obci a na webových stránkách vč. úřední desky na internetu. Vyhlášky obce v plném znění naleznete na www stránkách obce a v povinných informacích pod bodem 8.1.
Řadu informací k řešení některých životních situací Vám v úředních dnech a hodinách poskytnou osobně, telefonicky, elektronickou poštou nebo faxem pracovníci obecního úřadu. Zde také obdržíte potřebné formuláře, pokud jsou zapotřebí, vztahující se k životním situacím, které jsou v kompetenci obecního úřadu. K dispozici je rovněž služba CZECHPOINT.
Návody pro řešení běžných životních situací a mnoho dalších včetně potřebných formulářů nebo jejich vzorů jsou k dispozici na stránkách
Ministerstva vnitra ČR
(http://www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-82997.aspx)
V části „Občan na úřadě“ jsou podrobně popsány nejen tyto situace:
- evidence obyvatel
- trvalý pobyt
- jména a příjmení
- manželství
- registrované partnerství
- matriky, matriční úřady
- rodná čísla
- cizinci
- státní občanství
- zbraně a střelivo
- ověření podpisu nebo kopie listiny
- lustrace
- zpřístupnění svazků a dalších archivních materiálů vzniklých činností bývalé StB
- využívání archivních informací
- zprostředkování kontaktu
- ověřování platnosti matričních dokladů pro použití v cizině
Příslušné formuláře pro možnost stažení z internetu jsou rovněž k dispozici na stránkách
Ministerstva vnitra ČR
(http://www.mvcr.cz/clanek/obcan-na-urade-82997.aspx) a na
Portálu veřejné správy
(http://www.portal.gov.cz)
Další důležité informace lze získat na portálu www.portal.gov.cz v přehledném členění, např.
Ve službách pro orgány veřejné moci jsou k dispozici např.:
Pokud chce mít občan k dispozici nové informace a elektronické formuláře konkrétního úřadu nebo instituce, může se v detailu subjektu přihlásit k odběru novinek prostřednictvím RSS kanálu.
Důležitou možnost vyhledat potřebný právní předpis poskytuje http://www.zakonyprolidi.cz/
Aktuální informace z dění v obci může občan získat sledováním webových stránek.
|
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž povinný subjekt jedná a rozhoduje, které
stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace a které upravují další práva
občanů ve vztahu k povinnému subjektu.
Zákony, vyhlášky a nařízení jsou k dohledání na stránkách
Portálu veřejné správy
(http://portal.gov.cz/app/zakony/?path=/portal/obcan/)
Přehled nejdůležitějších předpisů, podle nichž obec Buš jedná a rozhoduje, které stanovují právo žádat informace a povinnost poskytovat informace. Tyto předpisy jsou k nahlédnutí v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a hodinách (ty jsou uvedeny na titulní stránce webu). Jsou to především:
Ústava České republiky (ústavní zákon č. 1/1993 Sb.)
Listina základních práv a svobod (usnesení č. 2/1993 Sb.)
Ústavní zákon o bezpečnosti ČR (ústavní zákon 110/1998 Sb.
Mezi nejdůležitější předpisy, podle nichž obec jedná a rozhoduje, patří především následující zákonné normy v platném znění včetně pozdějších změn a doplňků:
zák. č. 367/1990 Sb. a zákon č. 128/2000 Sb. o obcích v úplném znění zákona č. 2/2003 Sb.
zák. 513/1991 Sb. – Obchodní zákoník
zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím
zák. č. 61/2006 Sb. – novela zákona o svobodném přístupu k informacím
vyhl. č. 442/2006 – stanoví strukturu informací dle zák. č. 106/1999 Sb.
zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů
zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
Zák. č. 133/2000 Sb. o evidenci obyvatel a rodných číslech
zák. č. 227/2000 Sb. o elektronickém podpisu
zák. č. 301/2000 Sb. o matrikách
Prováděcí vyhláška č. 207/2001 k zákonu o matrikách
zák. č. 326/2000 Sb. o způsobu označování ulic a ostatních veřejných prostranství
nař. vlády č. 495/2004 Sb., kterým se provádí zákon č. 227/2000 Sb.
zák. č. 500/2004 – Správní řád
zák. č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích
zák. č. 412/2005 Sb. o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti
zák. č. 81/2006 Sb., novela zákona č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
zák. č. 137/2006 Sb.o veřejných zakázkách
zák. č. 159/2006 o střetu zájmů
novela zákona o střetu zájmů č. 350/2009 Sb. (ředitelé škol přestali být považováni za veřejné funkconáře, nevztahuje se na ně povinnost podávat Čestná prohlášení)
nařízení vlády č. 173/2006 o zásadách stanovení úhrad a licenčních úhrad a licenčních odměn za poskytování informací dle zák. o svobodném přístupu k informacím
zák. č. 262/2006 Sb. zákoník práce
vyhl. Ministerstva informatiky ČR č. 496/2004 Sb. o elektronických podatelnách
vyhl. 578/2006, kterou se stanoví struktura a formát pro podávání oznámení dle zák. č. 159/2006 Sb.
Zák. č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy a jeho novela zák. č. 81/2006 Sb.
vyhl. č. 64/2008 Sb. o formě uveřejňování informací souvisejících s výkonem veřejné správy prostřednictvím webových stránek pro osoby se zdravotním postižením (vyhláška o přístupnosti). Pravidla přístupnosti jsou dána s platností od 1. 3. 2008 přílohou k vyhlášce č. 64/2008 Sb.
zák. č. 216/2008, kterým se mění zákon č. 159/2006 Sb. o střetu zájmů
legislativa k datovým schránkám, spisové službě, provozu CzechPOINTu – zákon č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů (datové schránky) – platí od 1. 7. 2009
zákon č. 447/2008 Sb., kterým se mění zákon č. 250/2000 Sb. (rozpočtová pravidla územních rozpočtů) – (vyvěsit i na elektronickou úřední desku návrh rozpočtu nejméně 15 dnů před schvalováním, vyvěsit i závěrečnou zprávu o výsledku hospodaření za minulý rok na elektronickou ÚD).
Vyhl. č. 246/2001 Sb. o stanovení podmínek požární bezpečnosti a výkonu státního požárního dozoru (vyhláška o požární prevenci)
Nařízení vlády ČR č. 91/2010 Sb. o podmínkách požární bezpečnosti při provozu komínů, kouřovodů a spotřebičů paliv.
Zákon č. 111/2009 o základních registrech
Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách vč. novel
Zákonné normy jsou v těchto www stránkách doplněny vyhláškami a nařízeními obce pod příslušnými odkazy v menu webových stránek. Dále je možné do nich nahlédnout v kanceláři obecního úřadu v úředních dnech a hodinách.
|
Platné vyhlášky
Evidence právních předpisů obce Slapy dle § 12, odst. 4, zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení)
číslo
předpisu
|
název
právního předpisu
|
datum
|
schválení
|
nabytí platnosti
|
nabytí účinnosti
|
pozbytí platnosti
|
poznámky
|
1/2012 | OZV č. 1/2012 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 20.12.2012 | 1.1.2013 | 1.1.2013 | 16.4.2013 | |
1/2013 | OZV č.1/2013 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 16.4.2013 | 5.5.2013 | 5.5.2013 | 18.1.2014 | |
2/2013 | OZV č. 2/2013 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 12.12.2013 | 18.1.2014 | 18.1.2014 | 13.1.2015 | |
1/2014 | OZV č.1/2014 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 22.12.2014 | 13.1.2015 | 13.1.2015 | 5.1.2016 | |
2/2014 | OZV obce Slapy č. 2/2014 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Slapy | 22.12.2014 | 1.1.2015 | 1.1.2015 | 5.1.2016 | |
1/2015 | OZV č.1/2015 Obce Slapy, kterou se mění vyhláška č. 1/2010 o místních poplatcích ze dne 11.2.2010 | 29.9.2015 | nevyvěšeno | | | příprava novely |
2/2015 | OZV obce Slapy č. 2/2015,kterou se stanoví systém kominitního kompostování a způsob využití zeleného kompostu k údržbě a obnově veřejné zeleně na území obce | 16.11.2015 | 31.1.2016 | 31.1.2016 | | |
3/2015 | OZV č. 3/2015 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 15.12.2015 | 5.1.2016 | 5.1.2016 | 1.1.2017 | |
1/2016 | OZV obce Slapy č. 1/2016 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 19.12.2016 | 1.1.2017 | 1.1.2017 | 1.1.2018 | |
1/2017 | OZV obce Slapy č. 1/2017 o nočním klidu | 13.6.2017 | 14.7.2017 | 14.7.2017 | | |
2/2017 | OZV obce Slapy č. 2/2017 ,kterou se stanoví část společného obvodu základní školy | 13.6.2017 | 8.7.2017 | 8.7.2017 | | |
3/2017 | OZV č. 3/2017 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 19.12.2017 | 1.1.2018 | 1.1.2018 | 1.1.2019 | |
1/2018 | OZV č. 1/2018 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 21.12.2019 | 1.1.2019 | 1.1.2019 | | |
1/2019 | OZV č. 1/2019 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 17.12.2019 | 1.1.2020 | 1.1.2020 | | |
2/2019 | OZV obce Slapy č. 2/2019 o stanovení systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů a nakládání se stavebním odpadem na území obce Slapy | 17.12.2019 | 1.1.2020 | 1.1.2020 | | |
3/2019 | OZV obce Slapy č. 3/2019 o místním poplatku z pobytu | 17.12.2019 | 1.1.2020 | 1.1.2020 | | |
4/2019 | OZV obce Slapy č. 4/2019 o místním poplatku ze psů | 17.12.2019 | 1.1.2020 | 1.1.2020 | | |
1/2020 | OZV č. 1/2020 o místním poplatku za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů | 21.12.2020 | 1.1.2021 | 1.1.2020 | 31.12.2021 | |
1/2021 | Obecně závazná vyhláška obce Slapy č. 1/2021, o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství | 16.12.2021 | 1.1.2022 | 1.1.2022 | 31.12.2022 | |
1/2022 | Obecně závazná vyhláška obce Slapy č. 1/2022, o místním poplatku za obecní systém odpadového hospodářství | 19.12.2022 | 1.1.2023 | 1.1.2023 | | |
2/2022 | Obecně závazná vyhláška obce Slapy č. 2/2022 kterou se stanovuje úhrada vodného ve dvousložkové formě | 19.12.2022 | 1.1.2023 | 1.1.2023 | | |
poznámka : Obecně závazná vyhláška = OZV
|
|
|
Sazebník úhrad za poskytování informací povinným subjektem a s tím spojených služeb
Určující podmínky dle nař. vlády ČR č. 173/2006 Sb. o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím:
Zveřejňování informací provádí obec na své náklady.
Poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb. není v současné době zpoplatněno.
|
-
|
|
Obec Slapy nedisponuje vzory licenčních smluv.
|
Obec Slapy nedisponuje vzory licenčních smluv upravující výhradní licence.
|
|
|
Z písemné žádosti musí být jednoznačně zřejmé (podrobnosti jsou uvedeny v textu položky č. 9 - Žádosti o informace a pol. č. 10 - Příjem žádostí a dalších podání):
komu je určena
že se žadatel domáhá poskytnutí informace ve smyslu tohoto zákona
u fyzických osob kdo ji podává (jméno, příjmení, datum narození, adresu místa trvalého pobytu nebo, není-li přihlášena k trvalému pobytu, adresu bydliště a adresu pro doručování, liší-li se od adresy místa trvalého pobytu nebo bydliště)
u právnických osob název, identifikační číslo, adresu sídla a adresu pro doručování, liší-li se od adresy sídla
adresou pro doručování se rozumí též elektronická adresa.
Neobsahuje-li žádost výše uvedené náležitosti, není žádostí ve smyslu tohoto zákona (§ 14, odst. 4 zákona).
Písemná žádost:
musí být srozumitelná
musí z ní být zřejmé, jaká informace je požadována
nesmí být formulována příliš obecně.
Související odkazy
|
Obec Slayp nevede žádný v úvahu připadající rejstřík.
Veřejně přístupné rejstříky:
|
(dle § 18 odst. 2 zák. č. 101/2000 Sb. o ochraně osobních údajů)
Obec Slapy, případně Obecní úřad Slapy provádí následující zpracování osobních údajů, které mu ukládá zvláštní zákon:
Evidenci obyvatel
Evidenci nájemníků nebytových prostor a pozemků
Evidenci daní a poplatků
Agendu k zajištění voleb (vydávání voličských průkazů, evidenci členů volebních komisí, seznam voličů)
Agendu k poskytování informací občanům na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů
Personální a mzdovou agendu
|
Pro řízení obce je nezbytná oboustranná komunikace mezi volenými zástupci a občany. V současné době jsou občané informováni celou řadou způsobů:
na veřejných zasedáních zastupitelstva obce
zveřejňováním dokumentů a informací v tištěné podobě na úřední desce v obci, umístěné u Obecního úřadu Slapy, Slapy 72, PSČ 252 08
totéž na vývěsních skříňkách a plakátovacích plochách v obci
prostřednictvím webových stránek obce na http://www.slapynadvltavou.cz, což představuje nejkomplexnější informovanost všeho druhu
elektronickou úřední deskou v rámci webových stránek obce
vydáváním Slapského občasníku
|
|